lördag 4 april 2009

Vårsol och urdrucken folkbira.


Igår var det riktigt urdrucket skönt ute speciellt om man råkade sitta mot en vägg med solen gassande i fejan! Sen dröjde det inte länge innan det också började suga i öltarmen. Det var bara att öppna kylen och ragga upp några folkisar och sätta sig till rätta mot väggen. Kidsen sprang omkring och försökte hitta största vattenpölen att bada i, och den pölen låg så klart på grannarnas tomt ( tur). När jag skulle dit och fiska upp dem så satt grannarna och drack III öl i solen var ännu varmare där! Jag blev inbjuden och efter någon timme började var man lagom urdrucken och raggade fram telefonen för lokalisering av urdrucket törstiga kompisar som skulle gå ut! Jag ringde 2 urdrucket säkra kort. Den första var redan riktigt på g i en lokalbuss ( han trodde det var FBK:s spelarbuss) på väg till en grannstad efter 24 h festande, och den andra satt i en park och var lagom urdrucken efter en hård kväll. Han skulle bara hjälpa en polare att flytta en diskmaskin och sen ringa och tala om var förfesten skulle vara..
Det gick några timmar utan att något hände, sen ringde det och han hade däckat urdrucket på soffan och bakfyllan hade slagit till när han kom hem från parken så han avbokade det hele. Då var jag redan lagom urdrucket seg i min soffa och rutinerad som man är hade jag redan börjat tänka på morgondagen!
Och idag känns det urdrucket bra att sitta här pigg och inte vakna upp fett urdrucken i grannstaden, leta efter FBK:s spelarbuss( lokalbussen) och försöka ta sig hem!
Det är den otroligt urdruckna sanningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar