torsdag 16 april 2009

Bra affärside av Biltema ...


Visst är de snygga mina urdruckna fälgsidor som jag noga valde ut på Biltema i höstas till det förmånliga priset av 159:-, för att de var snyggast inte urdrucket billigast. Nu var det bara så att varje gång (lite överdrivet) jag gått ur bilen i vinter har en urdrucken fälg saknats på något däck. Efter att ha åkt runt och letat en del så var det bara att åka till Biltema igen runt nyår och ragga upp ett reservpaket med fälgsidor för ytterligare 159:-. Men även de urdruckna stackarna tog slut på några månader och i Februari-mars skiftet var jag åter på Biltema och gick lös på avdelningen som säljer fälgsidor och nu var det rabatt 129:- pix! När jag bytte till sommardäck på sportcombin för några veckor sedan hade jag faktiskt 3 fälgsidor kvar plus att jag hittade en urdrucket begagnad i närheten av där vi bor som måste ha varit en av mina nio bortappade. När det blir dags att byta i höst så har jag nu faktiskt hela 4 st som säkert räcker oktober ut!
Funderar faktiskt på att köpa de lite dyrare för 259:- nästa säsong för det kan jag urdrucket nog tjäna en hacka på!
12 urdruckna kvantitet före 4 kvalité för denna affär!

1 kommentar:

  1. Clas Ohlsson har ett par som ramlar av ännu lättare
    /Bosse bildoctor

    SvaraRadera