fredag 17 april 2009

Konsulthjälp från Kina


För att få igång så man kan kommentera på mina urdruckna inlägg har jag anlitat en schysst urdrucken konsult i Kina. Han mailade en urdrucket bra och lång lösning på mina problem med fälgsidorna som jag ska testa till hösten. Så nu väntar jag bara till efter helgen är slut och konsultens lösning på detta urdruckna problem. Här följer hans lösningen på Biltema urdruckna problem!

Problem: Fälgsidan går inte att trycka in tillräckligt djupt så att den spjärnar fast tillräckligt hårt och ramlar av när man åker.

Lösning: När du öppnar paketet från Biltema så hittar du 4st plastfälgsidor och 4 kromade ringar i metall. Det är monteringen av ringarna som är viktig. Det finns faktiskt en instruktion som kommer med, men du tyckte väl den var överflödig ha ha (det beslutet kostade några extra turer till biltema...). Kromringen skall monteras så att den lilla "böjen" på ringen pekar innåt plasten(fälgsidan). Tanken med "böjen" är att den ska göra att kromringen som spänner isär fälgsidan "går runt"
luftventilen på fälgen. (Om du kollar på fälgen så ser du att ventilen sitter ganska ljup ner i fälgen och det finns inte plats för kromringen tryckas i botten.). Montera kromringen rätt och passa in fälgsidan så böjen på kromringen sitter i höjd med ventilen på hjulet. Nu ska det passa att trycka in fälgsidan i botten och där kommer den sitta!
(Det kan vara så att du monterat ringen rätt men inte passat in
ventilen)

/Urdruckne konsulten McGuywer

Till och med jag måste ju lyckas få fast plasten med dessa instruktioner!
9 urdruckna plastfälgar av 10 för denna schyssta konsut, trevlig helg på er.

5 kommentarer: