torsdag 19 mars 2009

Härligt med urdruckna charterturister!



Det måste vara en dröm att vara reseledare, varmt, härligt, massa god mat och en del riktigt urdruckna turister i avklippta jeansshorts att ta hand om. Men hur skulle nog Koffe ( TV4, semestersvenskar)svarat på dessa citat, och tänk då dialekt finlands-sveenska?

" Stranden var för sandig." - Jaa, du kan ju basta istället!

"Vi köpte ett par Ray-Ban-solglasögon för fem euro av en gatuförsäljare - för att senare upptäcka att det var en piratkopia.” -Jaa, har du kvitto?

”Ingen berättade för oss att havet var fullt av fisk. Barnen blev rädda.” -Ojdå, i förrgår var de int här!

”Det tog oss nio timmar att flyga hem från Jamaica till England, men det tog bara tre timmar för amerikanerna att ta sig hem.” - Jaa, de har snabbare plan tror jag.

”Min fästman och jag hade bokat ett rum med två sängar men blev placerade i ett rum med dubbelsäng. Vi håller er nu ansvariga för att jag blev gravid. Det hade inte hänt om vi fått det rum vi bokat.” - ja,så det kan gå när int kondomen är på

”Det är för mycket spanska människor. Receptionisten talar spanska. Maten är spansk. För mycket utlänningar.” -Och en urdrucken finne också, ska vi basta

”Vi tvingades köa utomhus utan luftkonditionering.” -Du skull gått in då , sluta tjata

”Det är er plikt som researrangör att upplysa oss om högljudda och stökiga resenärer innan vi reser med er.” -Ja , visst inte att Arja Sajoma skull me

”Jag blev biten av en mygga - ingen sa att de bits.” De bits int i Finland eller

"På semestern till Goa upptäckte jag till min förfäran att nästan varje restaurang serverade curry. Jag gillar inte alls kryddstark mat.” håll keften å ät upp maten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar