lördag 21 mars 2009

För sent ute eller sjuk utveckling?


Jag verkar alltid ligga urdrucket efter när det gäller Internet och dess nymodigheter ( lillgammalt uttryck). För ca 14 år (runt 95-96)fick vi mail-möjlighet på en diskett på universitet där jag gick, och några år senare när typ hotmail började komma så fortsatte jag skicka brev med "snigelposten" ytterligare några år. Senare när jag väl var en van och flitig användare av vanlig mail ( grymt bra!) skulle man för att vara "med i matchen" chatta på msn osv. Det tog något år till innan min 12 år yngre bror fick mig att pröva chatta och även förstå fördelarna. Det blev ett okej kom pliment till mail men chattandet lossnade aldrig riktigt för min del. Sen helt plötsligt var det blogg som gällde. Att blogga, vara med i communitys och inte minst bli addad av en gammal vän till facebook var nu urdrucket stekhett. Även jag kom snabbt in i facebook- världen och blev "nörd" i något halvår innan intresset började dala lite. Men så efter mycket om och men så startade jag denna urdruckna blogg för någon månad sen. Jag hade börjat läsa några kända och kompisars bloggar och började tycka de var underhållande. Just precis då i den vevan när jag började vara med i blogg-matchen, så skulle man visst börja twittra. Så nu funderar jag på om jag ska öppna ett twitter-konto och börja twittra medans det är modernt eller som vanligt vänta något år till det blir urdrucket omodernt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar